Direktlänk till inlägg 7 november 2014

Otillräcklig men kärleksfull

Av Linda - 7 november 2014 20:33

Jag lever ett underbart liv. Jag har fyra otroliga barn som jag älskar så att det knakar. Jag har en sambo som jag respekterar och vill leva med.
Jag är lycklig!

Lilla Jack är en snäll bebis! Han sover mest hela dagarna, men ca kl 16 varje kväll börjar han skrika. Skriker fram till 19-19.30 för att sen sova hela natten (förutom matstunder) fram till ca 7-8 på morgonen. Jobbigt med hans "skrikkvällar" men annars funkar allt bara bra! :)
Systrarna är glada för lillebror, men jag kan känna att jag inte hinner ge dom all den tid dom behöver då Jack ammas ganska ofta. Det ger mig ångest och dåligt samvete.... Men jag vet ju att det bara är en period nu, snart kommer jag att ha mer tid till dom andra igen.

Lilltjejen är sjuk med feber IGEN. Just nu ligger hon med över 40 grader :( Och hon är så mammig! Jag försöker verkligen att ge henne allt av mig själv just nu, min älskade lilla sjukling.
Jag räcker inte till, det vet jag. Önskar jag kunde klona mig själv och ge mina familjemedlemmar varsin Linda. Barnen skulle få varsin mamma som alltid skulle ha tid för dom, och min sambo skulle få en kvinna som hade ork och lust kvar vid dagens slut.

Jaja, jag gör så gott jag kan för att rå om min familj och i gengäld får jag så mycket kärlek <3

 
 
Ingen bild

Linda

16 november 2014 13:44

Hej!
Ja , du gör allt du orkar och kan som dom flesta mammor. Det ser och känner alla i familjen, därför får du mycket kärlek tillbaka, precis som du själv skriver.
Vi är aldrig nöjda.;) Vi vill hela tiden ge mer.
Det barn ofta vill , är att se att mamma också har det bra. De vill se att vi mammor tar hand om oss själva. Då blir dom mest glada. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 2 juni 2015 10:56


Ja minsann, jag ska gifta mig. Trodde aldrig att JAG, den äventyrliga,rastlösa tjejen som inte ville binda sig, går i bröllopstankar!!! Men guuuud så kul det är! Blir inget jättejippo, men förhoppningsvis roligt ändå. Förberedelserna är kul iallafall...

Av Linda - 12 maj 2015 18:25

Som jag har skrivit om innan så har min yngsta dotter betett sig högst konstigt en del nätter. Hon har "sett" skrämmande saker krypa på väggarna, varelser i fönstrens ect. På BVC trodde dom det kunde vara Nattskräck men jag trodde inte på det efterso...

Av Linda - 5 maj 2015 12:10

Det känns som om någon har tänt min lampa och jag har äntligen vaknat igen. Är det våren som får mig att känna så här eller hormonförändringen nu när jag slutat amma? Eller kanske en kombination? Jag reser mig upp ur mörkret, ur en depression så dj...

Av Linda - 21 januari 2015 17:27


Jag ammar min snart 3 mån babykille. En underbar känsla som han och jag delar. Ibland känns det jobbigt, men oftast är det en stund av kärlek. Vi kommer så nära varandra. Banden mellan mor o son stärks. Jag är hans tröst, trygghet. Han är min älsk...

Av Linda - 19 november 2014 10:54

Idag plågas jag av huvudvärk, en hals av rivjärn och sömnbrist, men vad gör det när jag ligger nerbäddad med världens sötaste bebis ! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards