Direktlänk till inlägg 28 augusti 2014

Börja blogga

Av Linda - 28 augusti 2014 10:20

Hej!...... Eller börjar man en blogg så? Allvarligt, hur många kommer att läsa detta egentligen? Jag är ju en vanlig lagom tråkig småbarnsmamma som försöker ge mig på bloggandet. Igen! För några pr sen startade jag faktiskt en blogg ( minns inte äns vad den hette)  och skrev sådär två inlägg eller nått. Kanske jag lyckas bättre denna gången. ;) 

Ska jag kanske börja ned att berätta om mig själv. Är det så man gör en framgångsrik blogg? Haha 😉

Jag är.... Ja vad ska jag säga. Jag är som dom flesta tror jag, fast ändå ganska udda. Jag har tre helt underbara döttrar och en liten son på gång. Han väntas komma 14 oktober :) 

Vi hyr ett litet hus på landsbygden på österlen. Vi har en liten hund, två katter, två kaniner, fem kycklingar och såklart en man i huset. Min sambo Daniel, far till  mina barn. 


Det var lite om mig och min familj. Nu ska jag berätta om varför jag vill starta denna blogg. 

Jag älskar att skriva! Det är egentligen det enda sättet för mig att förmedla känslor. Lycka, kärlek och glädje är lätt att dela med sig in real life, men när själen värker och hjärtat blöder, tar orden liksom stann någonstans och vägrar komma ut ur munnen. Därför vill jag skriva denna blogg. Inte för att någon ska läsa den och tycka synd om mig, utan för att jag behöver få ut min frustration, mina tankar, min förtvivlan. 

Precis som dom flesta andra också måste.

 
 
Ingen bild

Linda

31 augusti 2014 09:39

Hej!
Trevligt det låter med stor familj på landet.
Du är lite udda skriver du, spännande se hur. ;) Du verkar vettig med vanliga hopplösa känslor som kan komma över oss alla ibland.
Tror att många känner sig frustrerade idag.
Mycket händer omkring oss. Ja , det verkar som att dom flesta har något att kämpa med.
Blogga kan vara ett bra sätt att få ur sig sina saker man tänker på.

Alla kommenterar inte. Det vill man kanske inte heller. Beror på väl vad man skriver om. Har mest tittat i smink bloggar.
För ett litet tag sen började jag läsa och kommentera andra bloggar. Till din blogg hittade jag genom "slumpa blogg".
Mina kommentarer kan vara långa beroende på vad det handlar om.
Som en liten blogg. ;)

Du får skriva mycket och ha glädje av din blogg.
Säker på att det är många som kommer att läsa den.
Hälsar på snart igen. :)


Härligt att din bebis snart kommer , man brukar känna sig lättare och friare då.
Sen får man äntligen se sin fina bebis. Ja, barn är underbara !

Kram ❤

Linda

31 augusti 2014 15:22

Hej! Roligt att du hittat hit! :)
Jag är väldigt oerfaren av det här med bloggar, men försöker lära mig.
Skönt att skriva av sig! Ibland om saker som jag faktiskt inte delar med någon annan än just dom som läser det här. Jag har inte delat min blogg med någon som jag känner, just för att jag inte ska behöva "hålla inne" med något.
Vi ses i bloggvärlden! ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 2 juni 2015 10:56


Ja minsann, jag ska gifta mig. Trodde aldrig att JAG, den äventyrliga,rastlösa tjejen som inte ville binda sig, går i bröllopstankar!!! Men guuuud så kul det är! Blir inget jättejippo, men förhoppningsvis roligt ändå. Förberedelserna är kul iallafall...

Av Linda - 12 maj 2015 18:25

Som jag har skrivit om innan så har min yngsta dotter betett sig högst konstigt en del nätter. Hon har "sett" skrämmande saker krypa på väggarna, varelser i fönstrens ect. På BVC trodde dom det kunde vara Nattskräck men jag trodde inte på det efterso...

Av Linda - 5 maj 2015 12:10

Det känns som om någon har tänt min lampa och jag har äntligen vaknat igen. Är det våren som får mig att känna så här eller hormonförändringen nu när jag slutat amma? Eller kanske en kombination? Jag reser mig upp ur mörkret, ur en depression så dj...

Av Linda - 21 januari 2015 17:27


Jag ammar min snart 3 mån babykille. En underbar känsla som han och jag delar. Ibland känns det jobbigt, men oftast är det en stund av kärlek. Vi kommer så nära varandra. Banden mellan mor o son stärks. Jag är hans tröst, trygghet. Han är min älsk...

Av Linda - 19 november 2014 10:54

Idag plågas jag av huvudvärk, en hals av rivjärn och sömnbrist, men vad gör det när jag ligger nerbäddad med världens sötaste bebis ! ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<<
Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards