Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Linda - 22 oktober 2014 20:36

Idag har det inte hänt något heller :/ Inte ens en obehaglig sammandragning eller förvärk. Bara urjobbig rethosta och urinläckage :( Vid varje våldsam hostattack så läcker det ut. Vet ju att det är normalt och det är ju inte första gången jag är gravid, men inget kul ändå!
Mina ben har svullnat upp från knäna och neråt. Kan knappt gå på fötterna, så nu efter att mina trollungar äntligen har kommit till ro i sina sängar, placerar jag mig framför tv'n med fötterna i högläge. Usch vad det bultar i dom. Får nog bli stödstrumpor i morgon.
Börjar tappa tron på att förlossningen ska komma igång av sig själv.
Hinnsvepningen har ju uppenbarligen inte lyckats. Man brukar säga att förlossningen ska starta innom 48 timmar efter en lyckad svepning. Det tidsfristen har passerat.....
Lille Jack verkar inte ha så bråttom ut....

Av Linda - 22 oktober 2014 08:08

Inget än. Inte äns vaknat inatt av förvärkar. Men jag tror ändå att det är jäkligt nära.
I morse fick jag vad jag tror slemproppen (fast jag har egentligen för mig att den försvinner innan livmoderhalsen börjar mogna??) på pappret vid toabesöket. Min första förlossning började så, sen gick vattnet några timmar senare. Kanske det blir så nu med? :)
Hoppas på bebislycka idag!!!
Nu ska jag köra mina älskade barn till skola och dagis <3

Ovido - Quiz & Flashcards