Direktlänk till inlägg 12 oktober 2014

Sover sover sover

Av Linda - 12 oktober 2014 19:45

Idag har jag sovit nästan hela dagen! Var iväg i förmiddags och köpte hönsfoder och material för att klarställa hönsgården. Sen dess har jag legat i sängen och sovit, vänt mig, sovit, vänt mig osv osv
Barnen har myst med mig i sängen lite, men även varit ute med sin pappa i trädgården. Nu i eftermiddag/kväll har dom åkt på middag hos farmor. Jag orkade inte följa med. Ligger nu här i min säng, slötittar på tv, hyffsat utvilad och nästan helt smärtfri!!!!! En sån skön känsla! Hade glömt hur det känns att inte ständigt ha ont.
Men ska det verkligen behöva vara så här drastiska åtgärder för att inte ha ont? Vara sängliggandes (sovandes) en hel dag???? Känns inte så normalt precis.
Vid mitten av denna graviditeten blev jag inskickad på förlossningen för min smärta (som inte ens var i närheten av den smärta jag går med dagligen nu) för dom ville kolla att allt såg bra ut och så tog dom lite prover. Efter att ha suttit och väntat på att få hjälp i över fyra timmar, fick jag beskedet att dom inte har en susning om vad smärtan beror på, men att det inte är normalt att ha ont. "Ta en panodil och kom tillbaka om det blir värre"
Ta er i röven! Jag sa det inte rakt ut, men tanken var där.
Några veckor senare träffade jag en barnmorska som åtminstånde hade en teori om vad smärtan beror på. Hon sa att min bröstkorg går väldigt långt ner och att grabben därinne troligen har sparkat/knuffat så hårt att en eller flera sprickor uppkommit.
Vad vet jag? Ont gör det iallafall.
Men snart är det över och vår lille son är hos oss!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 2 juni 2015 10:56


Ja minsann, jag ska gifta mig. Trodde aldrig att JAG, den äventyrliga,rastlösa tjejen som inte ville binda sig, går i bröllopstankar!!! Men guuuud så kul det är! Blir inget jättejippo, men förhoppningsvis roligt ändå. Förberedelserna är kul iallafall...

Av Linda - 12 maj 2015 18:25

Som jag har skrivit om innan så har min yngsta dotter betett sig högst konstigt en del nätter. Hon har "sett" skrämmande saker krypa på väggarna, varelser i fönstrens ect. På BVC trodde dom det kunde vara Nattskräck men jag trodde inte på det efterso...

Av Linda - 5 maj 2015 12:10

Det känns som om någon har tänt min lampa och jag har äntligen vaknat igen. Är det våren som får mig att känna så här eller hormonförändringen nu när jag slutat amma? Eller kanske en kombination? Jag reser mig upp ur mörkret, ur en depression så dj...

Av Linda - 21 januari 2015 17:27


Jag ammar min snart 3 mån babykille. En underbar känsla som han och jag delar. Ibland känns det jobbigt, men oftast är det en stund av kärlek. Vi kommer så nära varandra. Banden mellan mor o son stärks. Jag är hans tröst, trygghet. Han är min älsk...

Av Linda - 19 november 2014 10:54

Idag plågas jag av huvudvärk, en hals av rivjärn och sömnbrist, men vad gör det när jag ligger nerbäddad med världens sötaste bebis ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards