Alla inlägg den 2 september 2014

Av Linda - 2 september 2014 12:23

Var hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut. Lillkillen verkar ha vänt sig till rätta igen! Skönt!
Jag är nu i v 33+6 och har ett SF-mått på 35 cm. När jag födde min sista tjej i v 42 så hade jag ett SF-mått på 36.
Jag vet att man inte ska jämföra och ja, jag vet att livmodern är större ju fler barn man fått.... Men att oroa sig är också något normalt!! Man har ju hört talas om sambandet mellan stort SF-mått och för mycket fostervatten och smärta i övre delen av magen. Missbildningar. Downs syndrom.
Men jag har gjort ett nupp-test i början av graviditeten och det såg mycket bra ut.
Och någon jättebebis verkar det inte vara enl UL. En normalstor gosse :)

Såklart oroar jag mig i onödan, men hade jag inte någon gång ibland känt en rädsla att något ska vara fel, så hade nog det varit mer ovanligt än vanligt.
Nästa BM besök är om två veckor.
Nu börjar förlossningen närma sig!!! Äntligen!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards