Alla inlägg den 21 september 2014

Av Linda - 21 september 2014 17:46

Det blev en fin kväll med älsklingen igår. Tända ljus, lite olika sorters korvar, druvor och god alkoholfri dricka. Och så hyrde vi en film. 12years slave. Vilken film! Wow..... Jag vet inte vad jag ska säga. Den berörde mig djupt. Jag kunde knappt sova efteråt. Så fruktansvärt hemskt att detta har hänt. Mitt hjärta gråter när jag tänker på det.
Jag ska absolut försöka få tag på boken och läsa den..... Om mitt psyke klarar det. För fy vad illa berörd jag blir av sådan orättvisor, sådant våld, sådan fruktansvärt omänsklighet. Ofattbart!

Idag vill jag även skänka en tanke till en avliden vän. Han dog i en byggolyckor för sex år sen. Idag skulle han ha fyllt 35 år.

Tände ett ljus för Dig idag på det som skulle ha varit din 35-årsdag. Hoppas du har det bra där du är!

Ovido - Quiz & Flashcards