Alla inlägg den 17 september 2014

Av Linda - 17 september 2014 20:49

Min yngsta dotter, snart 4 år, ser något i mitt sovrum.
Det började för flera månader sedan. Hon vaknade på natten och var livrädd. Hon sa att det stod en gubbe i mitt fönster. Jag har mitt sovrum på andra vån så det är omöjligt.
Min dotter var fullständigt skräckslagen! Jag provade med allt! Tända lampor, gå bort till fönstret och visa att där inte var något. Men hon gav sig inte. Så jag fick ta med henne ut ur rummet och tränga ihop mig i hennes säng, men det hjälpte inte. Hon såg saker där oxå. Något som kröp på väggen, något som smög in i hennes systers rum. " mamma, den väcker henne" viskade hon till mig med fasa i rösten. Några minuter senare kommer hennes syster ut ur rummet. Ska jag vara ärlig så gick det kalla kårar längs min ryggrad. Jag är inte lättskrämd, men fy fan va rädd jag var!
Efter flera timmar så somnade äntligen min dotter, om ön väldigt oroligt.
Sen den natten vågar hon inte gå nära mitt fönster, eller något annat fönster, efter mörkrets inbrott.
Idag sa hon: mamma, när jag vaknade så såg jag min dröm röra sig bredvid ditt fönster"
Det här är kusligt.
Kan det vara nattsktäck? Eller ser hon verkligen något som vi andra inte kan se?
*ryser*

Av Linda - 17 september 2014 09:31

Nehepp, inget hände. Kraftiga sammandragningar fick mig att tro att YES nu börjar det..... Men icke :(
Jag vaknade flera gånger inatt av sammandragningar, men någon gång under natten slutade dom komma och i morse var allt som vanligt. Börjar tro att jag så gärna vill föda nu att jag lurar mig själv att det närmar sig. Jag var nästan helt säker att det var på g igår :( Att jag någon gång idag skulle föda fram vår lilla gosse.
Den som väntar på något gott väntar ALLTID förlänge!

Förresten, vilket fantastiskt väder vi har! Synd att min kropp är i detta skicket, annars hade jag gärna tagit mig en uppfriskade promenad i skogen. Hoppas detta väder håller i sig hela hösten! Som jag ska promenera med barnvagnen sen! Njuta av rörligheten, naturen, friskheten, att vara smärtfri! Längtar!

Ovido - Quiz & Flashcards