Alla inlägg den 23 september 2014

Av Linda - 23 september 2014 15:00

Fy fan vad jag lider! Måste bara få spy ut min frustration över smärtan. Jag håller på att bli helt knäckt! Dygnet runt, vecka efter vecka. Påtagligt värre nu än för en månad sen.
Ev sprickor i revbenen, säger barnmorskan. Jag köper inte det längre. HELA bröstkorgen gör ont. Det går som ett band av smärta/kramp från framsidan av bröstkorgen bak till ryggen. Övre delen av gravidmagen gör konstant ont. Både innanför huden och utanpå. Känns som ett stort sår. Till och med kläderna gör ont när dom ligger mot magen.
När jag ligger ner avtar smärtan lite i bröstkorgen, men ömheten i huden på magen är där dygnet runt.
Ligger jag på rygg känns smärtan bäst, men tyvärr påverkar det min andning och ibland blir jag svimfärdig pga tyngden från min kropp.
Att ligga på sidan funkar bra, men jag brukar vakna flera gånger på natten av att det känns som om bröstkorgen håller på att spricka.
När jag får sammandragningar gör det så ont att jag nästan inte kan stå upprätt.
Jag har fött fram tre barn. Jag lovar, jag hade hellre varit med om en förlossning i veckan än att genomlida denna skit dag ut och dag in.
Måtte denna jävla graviditet vara slut snart!!!!! Nu vill jag ha våran son i famnen!!

Ovido - Quiz & Flashcards