Alla inlägg den 18 september 2014

Av Linda - 18 september 2014 15:41

Namne Grönvalls Avundsjuk passar in på mig.
Jag skäms! Jag är så avundsjuk på min sambos liv. Eller snarare på att han faktiskt har ett liv! Det har ju såklart jag också. Ett liv som mamma och det är underbart på alla vis, men ibland vill jag vara något mer än BARA mamma.
Jag går här hemma hela dagarna och väntar. Först väntar jag på att barnen ska hämtas från skola och dagis. Sen går jag och väntar på att min sambo ska komma hem från jobbet. Och varje kväll tänker jag för mig själv: skaffa dig ett liv för helvete! Varför går du här och väntar på en människa som hellre är på jobbet än här??

Jag är avundsjuk på att min sambo har sin familj här.
Jag är avundsjuk på att han har vänner att umgås med.
Jag är avundsjuk på att han är utbjuden på middag ikväll med ditt jobb.
Och vad gör tröga lilla jag åt saken? Jo, jag väntar! På vad fan då???
Jag blir så jävla trött på mig själv.

Jag har faktiskt träffat en tjej som jag gillar att umgås med. Hon verkar gilla mig med.
Varför åker jag inte hem till henne istället för att vara så här tråkig och förutsättningsbar? Vad är det i mitt sjuka lilla huvud som ständigt sätter stopp för mig varje gång jag vill börja leva???
Jag har ju inte alltid varit sån här. Innan hade jag massor av kompisar, var aldrig ensam.
Sen flyttade jag och efterhand tappade jag mina gamla vänner och glömde att skaffa nya. Levde för kärleken......
Nu sitter jag här i vårt hus fullt med underbara barnskratt, men ingen att dela glädjen med.
Ensam och det är ingen annans fel än mitt.

Av Linda - 18 september 2014 09:41

Idag önskar jag att jag inte hade behövt att stiga upp ur sängen. Smärtan övertar mig. Jag kan knappt andas.
Jag städade huset igår. Och det är ingen lätt uppgift när man är höggravid och har tre små barn som använder hela husets golvyta som lekplats. Och så har jag en sambo som aldrig är hemma och hjälper till. (Jo stökar ner gör han ju förstås )
Jag fick en energiboost igår. Renbäddade alla sängar, plockade undan och dammsög överallt. Men nu blir jag bestraffad med denna ilande smärtan. Måtte denna graviditet vara över snart så att jag kan börja leva igen!

Ovido - Quiz & Flashcards