Direktlänk till inlägg 6 september 2014

Gnäller igen

Av Linda - 6 september 2014 11:57

Jag vill att någon ska ta hand om mig ibland. Skämma bort mig lite.
Visst, jag förstår min sambo. Han jobbat 8-11 timmar varje vardag. Jag fattar att han vill umgås med sina vänner på helgerna. Jag fattar att han vill ut och fiska. Ut och leka med sin grålle (gammal traktor för er som inte vet)(som han köpte för 11 tusen utan att jag la mig i det) Köra fyrhjuling. (Som han köpte för 10 tusen trotts mina protester) Jag fattar. Jag är skittråkigt!
Jag går ju hemma hela dagarna. Städar, tvättar, lagar mat. Handlar, tar hand om våra tre små barn. Är höggravid med vårt fjärde barn. Ont så in i helvete har jag. Dygnet runt!
Ändå ser jag till att Du, min älskade sambo, alltid har rena kläder i garderoben. Alltid har färdig mat när du kommer hem från jobbet. Jag masserar din nacke varje kväll för att du har ont. Jag renbäddar vår säng så att du ska sova bekvämt. Jag tar hand om dig när du är bakfull (vilket iof inte är jätteofta tack o lov!!!)

När Faaaaaan ska jag få lämna allt och bara åka iväg så som Du kan göra???? Det enda jag ville idag var att få åka till Lindex i lugn och ro och handla lite kläder till våra barn. Istället får jag vara hemma och se till att barnen får i sig mat och är fix och klara till det är dags för ridskolan. (För må jävlen ta dig om du inte kommer hem till dess då jag inte kan springa med en hästkrake i mitt tillstånd, vilket jag iof var tvungen att göra sisst då du var så jävla bakfull att du inte pallade)För du skulle ut och fiska med din kompis och hans familj i båtjävlen du köpte för 10 tusen (utav VÅRA sparpengar) utan att du tyckte att jag behövde lägga mig i det.
Men jag ska ju inte gnälla. Jag går ju bara här hemma och gör ingenting.

Nu har jag framställt min sambo som värsta svinet. Och ibland, när jag mår som sämst, tycker jag det. Så det så.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 2 juni 2015 10:56


Ja minsann, jag ska gifta mig. Trodde aldrig att JAG, den äventyrliga,rastlösa tjejen som inte ville binda sig, går i bröllopstankar!!! Men guuuud så kul det är! Blir inget jättejippo, men förhoppningsvis roligt ändå. Förberedelserna är kul iallafall...

Av Linda - 12 maj 2015 18:25

Som jag har skrivit om innan så har min yngsta dotter betett sig högst konstigt en del nätter. Hon har "sett" skrämmande saker krypa på väggarna, varelser i fönstrens ect. På BVC trodde dom det kunde vara Nattskräck men jag trodde inte på det efterso...

Av Linda - 5 maj 2015 12:10

Det känns som om någon har tänt min lampa och jag har äntligen vaknat igen. Är det våren som får mig att känna så här eller hormonförändringen nu när jag slutat amma? Eller kanske en kombination? Jag reser mig upp ur mörkret, ur en depression så dj...

Av Linda - 21 januari 2015 17:27


Jag ammar min snart 3 mån babykille. En underbar känsla som han och jag delar. Ibland känns det jobbigt, men oftast är det en stund av kärlek. Vi kommer så nära varandra. Banden mellan mor o son stärks. Jag är hans tröst, trygghet. Han är min älsk...

Av Linda - 19 november 2014 10:54

Idag plågas jag av huvudvärk, en hals av rivjärn och sömnbrist, men vad gör det när jag ligger nerbäddad med världens sötaste bebis ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards